Re: vserver i problemy z ip

Jak doniosły WSI, dnia Thu, 10 Apr 2008 20:58:57 +0200
mike <matrix_wap@o2.pl> napisał(a):

--ciach
> XEN ma dużą moc, potrafi kilka serwerów naraz obsłużyć nawet na słabym
> sprzęcie. Łatwa (okienkowa) konfiguracja (niewiem jak pod Debianem,
> ale Suseł ma graficzną dobrą konfiguracje). Popróbuj działać z XENem.
> Wiąże się to między innymi z kompilacją jądra do XENa.
>
> Michał.
-- ciach
Hej,
1. Okienkowa konfiguracja xena na serwerze??? - co kto lubi, ale ja jak
ognia unikam  x'ów na serwerach... (IMO)
2. Nie trzeba kompilować jądra do xen'a (dla debiana). W etchu sa
paczki dla xena z kernelem (2.6.18.6) i hypervisorem, pod lennym
niestety nie ma już kernela. Ja osobiście od dłuższego czasu stawiam na
maszynie hosta (Dom0) lennego, z paczkowym hypervisorem, a następnie
dostawiam z paczek ubuntu kernel 2.6.22-14 dla xena. Po prostu w
kernelu 2.6.18 jest bug związany z AACRAIDem, a takie mam u siebie.
W domU, czyli w guestach stawiam etch'a z paczkami dystrybucyjnymi
(czyli 2.6.18). Śmiga aż miło. :)
Na googlach jest mnóóóstwo tutoriali, nie będziesz miał problemu ze
skonfigurowaniem xenów, instalacja gości jest banalnie prosta (w
paczkach xen-tools jest takie coś jak xen-create-image, ktore robi np.
debootstrapa na gościu), proponuję też użycie lvm'a, a ew. konfiguracja
"z palca" tez jest banalnie prosta.
Jak cię gdzieś przytka to pisz śmiało.
Pozdr.
sm0q