Re: Redundadntny hardware, logiczny 1 serwer

> - GFS - to klaster (a dokladniej system plikow) storage'owy - wiec nie
> ma nic wspolnego z pytaniem, sam redhat cluster to imho jakas pomylka.
> Jesli chodzi o GFS - potrzebne jest wspoldzielenie hardware'u a to
> mega rzeźba jesli nie masz fiberchannela - w zasadzie GFS sluzy tylko
> do rozwiazan fiberchanellowych
-- ciach
Hej,
uściślając:
chodzilo mi o rozwiązanie rehdhata -> cluster-suite + gfs
(masz -rację - to filesystem). Ja testowałem takie rozwiązanie:
kernel debiana +moduły redhatowe +gfs na drbd w trybie primary-primary
na 1GB szkielecie. Generalnie - działa, chociaż przyznaję - wychodząc z
zalożenia, że lepsze jest wrogiem dobrego zostałem na starym
rozwiązaniu z nfs'em, które obsługuje mi bezproblemowo klaster + ponad
60MB/s transferu :)
Najśmieszniejsze jest to, że po ok. 4 dniach rzeźbienia, jak w końcu to
zestawiłem, to kumpel przesłał mi linka:
http://wiki.samba.org/index.php/6.0:_DRBD#6.5._DRBD_8.0_GFS2_Primary.2FPrimary_Clustered_Filesystem
gdzie jest to opisane krok po kroku... No cóż - ag.bocznica.org :|
Podsumowując -> gfs ma jednak coś wspólnego z pytaniem -> jakoś te
dane trzeba w końcu dzielić między node'y. Oczywiście dalej
zakładam, że koledze Markowi potrzeba takiego współdzielenia.
Pozdr.
sm0q