Re: Soft raid mdadm & update on disabled mirrors

> Jest jeden warunek dostęp fizyczny do komputera. Oznaczasz drugi dysk w
> macierzy jako uszkodzony, odłączasz od macierzy.
> Aktualizujesz system, jeśli wszystko po reboot'cie ok. to dołączasz ten
> dysk do macierzy i czekasz na synchronizację.
> Jeśli coś poszło nie tak to zamieniasz dyski miejscami ( u mnie
> przepinam kabelki), odpalasz system z dysku bez aktualizacji
> czyścisz dysk z błędnym updatem i dołączasz do macierzy. U mnie to działa.
> Pozdrawiam.
> Mariusz Ścibiorski
Też tak robiłem. I potwierdzam, że działa. Musiałem jeszcze zainstalować gruba
na drugim dysku czyli sdb bo system z niego niechciał startować.
--usunięcie dysku z macierzy
mdadm --fail /dev/md0 /dev/sda1
mdadm --remove /dev/md0 /dev/sda1
--dodanie dysku do macierzy