Soft raid mdadm & update on disabled mirrors

Witam,

Czy ktoś może "ma opanowaną" procedurę aktualizacji / zmian w systemie na odłączonych mirorrach?? tzn. Jest serwer debian etch z dwoma dyskami SATA widzianymi jako sda i sdb, które są włączone do macierzy md jako raid1 (mirror). Chciałbym wykonując update systemu / zmiany konfiguracji itp odpinać jeden z dysków z macierzy i robić zmiany na drugim tylko, aby w razie czego móc uruchomić system z odpiętego dysku (czytaj ze starym oprogramowaniem/konfiguracją).

I właśnie czy ktoś już to przerabiał?
Czy wystarczy w razie jakiś problemów uruchomić serwer zmieniając GRUBIE root z /dev/mdX na /dev/sdX oraz podmienić wpisy w fstab z /dev/mdX na /dev/sdX?

Żeby było jaśniej:
1) STAN RÓWNOWAGI :)
2) mdadm -f /dev/sdaX (dla wszystkich partycji)
3) np. aptitude update
4) testowanie, nie działa ->
4A.1) cp /etc/fstab.sda /etc/fstab
4A.2) reboot, GRUB -> edit -> zmiana root=/dev/sdaX
4A.3) system uruchomiony ze starych dysków /system nie zmieniony
4A.4) tworzenie macierzy od nowa???? TU NIE BARDZO WIEM CO DALEJ

4) testowanie, działa wszystko ok ->
4B.1) mdadm --re-add /dev/sdaX (dla wszystkich partycji)
4B.2) macierz znowu w pełni działająca na obu dyskach, system po update'cie

No i właśnie mam problem z punktem 4A.4), a być może gdzie indziej robię błąd myślowy?? Nie wiem, nie testowałem, ale bardzo chciałbym wdrożyć taką procedurę :)

Będę wdzięczny za linki i/lub komentarze,

pozdrawiam,
Krzysiek