untangle

Witam wszystkich,

Chciałem zapytać o wasze doświadczenia z untangle (opinie, wszelkie minusy i plusy, dlaczego nie instalować a dlaczego instalować zamiast np debian + clamav + snort + iptables)

Obadałem sobie wstępnie produkt, wydaje się że bardzo fajnie integruje wiele rozwiązań które istnieją od dawna w jeden przyjazny pakiet (z tego co widziałem) z sensownym raportowaniem.

Chciałem się dowiedzieć i poprosić i poradę czy:

- sam produkt jest na tyle stabilny i znany na rynku (ja o nich dowiedziałem się niedawno) że można śmiało go wziąć i działać - czy "community" lub sama firma jest dojrzałe,a i rozwinięte,a - pomijam oczywiście sam aspekt poszczególnych modułów a chodzi mi o to co spina całość do kupy

- czy waszym zdaniem (żeby zarządzać samym untangle, praktycznie nie trzeba mieć wiedzy o linuksie) jest sens poświęcania czasu na ....najprościej rzecz ujmując uczenie się (instalacja, konfiguracja, monitoring itp) masy rozwiązać które w tym momencie są zamknięte w jednej przyjaznej paczce...też na GPL-u

- czy ktoś to już stosuje o może się podzielić opinią.

Dla mnie osobiście ważne jest to, że mogę jakiegoś windowsowego admina który nie wie co to iptables, posadzić i kazać mu w GUI wyklinać zabezpieczenia dla danego klienta :) tak jak by to robił np na jakimś dlink-u...

Dzięki i pozdrawiam
Maciej Kóska