Debian + THOMSON ST585 + netia

hejka,

Mam dosc dziwna sytuacje, otoz:

internet - netia adsl 6mbit
modem/router - THOMSON ST585

modem THOMSON ST585 wpiety do serwera - Debianka do eth0

na modemie THOMSON ST585 ustawiam bridge pppd czyli calosc przejmuje
moj serwer na ktorym jest Debian - konfiguruje pppoe wszystko smiga
pieknie internet dziala ALE no wlasnie jest pewne ALE

na serwerze mam ustawione proxy - squid i gdy jest wlaczony i serwuje
strony komputerom za natem - wszystkie strony smigaja procz microsoft
update ktory wywala sie i daje blad z polaczeniem

strona microsoft.com i update wchodza i smigaja ale znalezenie updatow
jest niemozliwe.

no wiec mysle sobie cos nie tak z proxy - wylaczylem dla mojego kompa
w sieci proxy i sprawdzam jak chodza www - np. www.interia.pl niektore
jej podstrony sie nie otwieraja, strona microsoft.com nie wchodzi -
dns ja lapie ale nic pozatym sie nie dzieje, tak samo ze strona
microsoft update - poprostu nie wchodzi.

sprawdzilem z ciekowosci podlaczenie modemu bezposrednio do komputera
i po skonfiguruwaniu wszystko smiga na moim kompie lacze ze strona MS
i MS update

O CO TU CHODZI ? :))) wina firmwaru modemu odnosnie opcji bridge ppp ?
czy wina pppoe w Debianie - etch ? ustawienia pppoe standardowo:

noipdefault
defaultroute
hide-password
lcp-echo-interval 60
lcp-echo-failure 3
# Override any connect script that may have been set in /etc/ppp/options.
connect /bin/true
noauth
persist
mtu 1412
updetach

usepeerdns
plugin rp-pppoe.so
nic-eth0

aha dodam ze probowalem juz roznych mtu - ustawialem na serwerze:

ifconfig ppp0 mtu 1492

1452, 1412 jak widac tez... nic nie pomaga

dajcie znac jesli macie jakis pomysl o co tu kaman ? :D

pozdro
m.