Re[2]: zdalna kopia, ale szyfrowana - prosze o krytyke/sugestie

Hello Maciej,

[..]

MR> http://olewaczers.eu.org/crypt.php

super opis :)
wazne tez, ze mozna to (niekoniecznie na zamontowanym systemie, bo nie
potrzebuje tak) resizowac

MR> czyli ssh bez kombinacji tylko przenieść klucz publiczny
MR> http://jakilinux.org/aplikacje/sztuczki-z-ssh/
MR> http://jakilinux.org/aplikacje/sztuczki-z-ssh-2-tunele/

problem z baza danych maja w jakilinux.org aktualnie, ale wiem o co
chodzi z ssh i kluczem publicznym, myslalem o dodatkowym
zabezpieczeniu w postaci hasla, ale w sumie jesli ktos zdobedzie klucz
prywatny to znaczy ze mial dostep do maszyny, wiec i dodatkowe haslo
do klucza jesli podawane ze skryptu jest bezcelowe bo jesli nawet nie
lezy bezposrednio na tej maszynie to przez nia przeleciec musi

MR> rdiff-backup albo rsync.
MR> http://jakilinux.org/aplikacje/konsola/synchronizacja-i-backup-danych-w-kubuntu/

rdiff-backup mi sie podoba

wyglada na to ze lvm+crypt i rdiff-backup via ssh beda tym wlasciwym
rozwiazaniem

Dziekuje za wskazowki!

 Marek                            mailto:mx0@wp.pl