Re: Nautilus - problem z montowaniem.

> W liście nadanym Sun, 27 Jan 2008 19:53:51 +0100 yxq@o2.pl pisze
>
> W ubuntu jest pewnie wrapper, który mount puszcza przez gtksu.
>
> Spróbuj opisać partycje w fstab, dodając opcje user (man mount), np u
> mnie
> dla Pendrve-a jest tak:
>
> /dev/sda        /media/dev_sda  auto    rw,user,noauto,noatime  0 0

Dodanie takich wpisów do fstab rozwiązuje problem z montowaniem.

Ja jednak inaczej rozwiązałem problem. Sposób niezbyt elegancki, bo
podmieniam plik gnome-mount, ale za to nie trzeba podawać informacji na
temat partycji w pliku fstab i proces montowania dokonuje się dokładnie
tak jak w ubuntu (czyli tak jak chciałem).

Otóż oryginalny plik /usr/bin/gnome-mount przemianowałem na
/usr/bin/gnome-mount-orig i utworzyłem skrypt /usr/bin/gnome-mount:

#!/bin/sh

THIS=$(basename $0)

if [ "$THIS" == "gnome-umount" ]; then
  gksudo "gnome-mount-orig -u $@"