Re: Laptop skrojony pod Debiana - prośba o poradę [długie]

Witam,
Kilka lat pracowalem na T23 z sidem - bez wiekszych problemow a od jakiegos czasu jestem szczesliwym posiadaczem T60 i faktycznie - Ubuntu po prostu dziala :) Tym bardziej z tym ichnim dodatkiem do obslugi zamknietych driverow uruchomienie sieci bezprzewodowej sprowadza sie do 2 klikniec.
Aktualnie mam na nim sida i tez nie narzekam :) Wlan to kwestia zaladowania modulu, wiekszosc ThinkPad'owych przyciskow dziala out-of-box a po malym zabiegu (ktorego opis znalazlem wlasnie na thinkwiki.org) loguje sie/suduje za pomoca mojego odcisku palca. Co do tego ostatniego to calkiem fajnie to dziala z poziomu gnome'a i konsoli. Niestety - w KDE podobno nie jest juz tak rozowo. Fglrx i xrandr doskonale radzia sobie z zewnetrznym monitorem. Jedyne czego nie udalo mnie sie jeszcze doprowadzic do ladu to Compiz na AIGLX'ie - ale to raczej dla tego ze jakos nie specjalnie sie do tego przykladalem. Wczesniej biegalo to calkiem przyjemnie na XGL'u. Jeszcze jedna niepokojaca mnie rzecz to temperatura. Kiedy laptop podlaczony jest do zasilacza (pomimo chyba ciaglego obracania sie wiatraka) strasznie potrafi sie nagrzac. Kilka razy zdarzylo mi sie, ze osiagnal temperature krytyczna i sie wylaczyl. W Ubuntu niestety nie mialem tego problemu - ale tak jak z Compizem - nie podejmowalem jeszcze z ta przypadloscia jakiejkolwiek walki.

Podsumowujac T60 - goraco polecam.

--
Marcin 'iwi' Iwinski
jid: iwi@jabber.org | rlu: 417243