Laptop skrojony pod Debiana - prośba o poradę [długie]

Cześć,

*Wstęp (można nie czytać)*

Niedługo zamierzam wymienić mojego wyeksploatowanego Acera TravelMate 2413 na coś innego. Od samego początku (czyli od jakiś 2 lat) podstawowym systemem na nim był Debian Sid (a od 0,5 roku jedynym).

Niestety niektórych rzeczy ten model nie ma, m.in. Wi-Fi, Bluetootha czy zintegrowanej obsługi kart pamięci. Rzeźbiłem z zewnętrznymi podzespołami, czyli pciamcią Edimax EW-7108PCg (nigdy nie udało mi się odpalić tego pod Debianem, choć pod Kubuntu działało), jakimś noname USB z bluetoothem (wieszał się, choć pod Kubuntu działało) i przejściówką USB na karty SD (działa). Poza tym na zintegrowanym Intelu i915 i 256MB desktop KDE muli jak diabli. Gnome nieco mniej ale też muli. O Compizie i Berylu z litości dla mego laptopa nie wspomnę.

*Meritum (wskazane przeczytanie)*

Zamierzam zakupić laptopa do 5K PLN, który powinien mieć conajmniej:
1. Preinstalowane coś z Linuksa (lub totalny golas);
2. Wi-Fi;
3. Bluetooth;
4. obsługę kart pamięci (a przynajmniej SD);
5. Rozdzielczośc ekranu conajmniej SXGA;
5. 64-bitowy procesor.

Oczywiście dodam, że to wszystko ma być bez problemu obsługiwane przez Debiana (Sid). Bez kombinowania z waniliowymi kernelami, kompilacją dodatkowych sterowników itp.

Aktualnie korzystam z Gnome, także szukam czegoś pod ten desktop, aczkolwiek miło by było gdyby nowe KDE też na tym nowym sprzęcie popylało.

Czy ktoś za Was może coś polecić, bo szukam po różnych sklepach, ale jak coś jest fajne to od razu Viste wciskają.

Dzięki i pozdrawiam
Artur 'arteek' Szymański

PS. Laptop nie ma służyć do grania (do tego mam Xboksa) czy tworzenia skomplikowanych grafik, tudzież kompilacji DVD do Xvida a nawet oglądania filmów (od tego mam odtwarzacz DVD). Niemniej jednak miło byłoby gdyby można było odpalić instancję BOINC, czy nawet zwykłego apt-get dist-upgrade i komp by nie zamulał.