Re: Etch + clamav - przeładowanie bazy wirusów

Wednesday 23 of January 2008 19:01:39 Wojciech Ziniewicz napisał(a):

> Czesc,
> wylaczylem ostatnio clamava na 3 serwerach prdukcyjnych ( 50-600
> wiadomosci na godzine) z tego powodu ze przeladowanie trwało bardzo
> dlugo i w tym czasie clamav nie działał jak trzeba, w losowych
> momentach tez clamav zupelnie sie wywalał.
>
> Z tego co sie orientuje ma to jakis zwiazek z serwerami z updatami clamava.
>
> Sprawa jest "wieksza" ogolnie i nie tylko Tobie to dolega ;(

Wyczytałem gdzieś, że jest to błąd w samym antywirusie.
W nowszej wersji ponoć jest to już poprawione.
Ja spróbowałem paczek z projektu debian-volatile. Owszem przeładowanie trwa
chwile, ale niestety po instalacji clamav padał jeszcze szybciej i skanowanie
odbywało się tylko na zapasowym antywirusie(clamscan).
Najlepszym rozwiazaniem bedzie chyba ustawienie w opcjach freshclam.conf żeby
nie sprawdzał co godzine a 2 razy na dobe :)

Pozdrawiam,
Tomek