Re: libc6-dev: Wymaga: libc6 (= 2.3.6.ds1-13etch4) ale 2.6.1-1+b1 ma zostać zainstalowany

On Sat, Jan 05, 2008 at 04:03:22AM +0100, booger@post.pl wrote:
> [...]
>  żeby  był  stabilny  i  bezproblemowy,  więc  nie istalowałem żadnych
>  backportów  itp.  Od  tamtego  czasu  serwer stoi sobie w małej sieci
>  lokalnej i udostępnia dla niej bazę danych.
>
>  Chciałbym  teraz  zainstalowac na nim apache + php5. Potrzebuję także
>  pakietu php5-dev, a ten znowu potrzebuje libc6-dev. Więc robię tak:
>
> # apt-get install libc6-dev
> [...]
> Następujące pakiety mają niespełnione zależności:
>   libc6-dev: Wymaga: libc6 (= 2.3.6.ds1-13etch4) ale 2.6.1-1+b1 ma zostać zainstalowany

Co mówi apt-cache policy libc6

> 1.  Jestem  absolutnie  pewny,  że nie dodawałem nic do sources.list -
> jest  takie  jakie  było  po  instalacji.  Sprawdzałem - czyta tylko z
> repozytorium dla Etch. Jak to możliwe że mam nowszego libc?

coś/ktoś go zainstalował albo został wciągnięty przy instalacji jakiegoś
innego pakietu spoza etch.

> 2. Jak mogę teraz to naprawić? Gdy wydam polecenie
> # apt-get install libc6=2.3.6.ds1-13etch4
> to jak się domyślacie instalator chce usunąć pół systemu.

Najlepsze chyba metoda to upewnić się że źródła apta są ustawione
poprawnie a następnie skorzystać z aptitude w trybie interaktywnym, tam
da się przy odrobinie cierpliwości wymusić odpowiednie wersje pakietów.

Marcin
--
Marcin Owsiany <porridge@debian.org>             http://marcin.owsiany.pl/
GnuPG: 1024D/60F41216  FE67 DA2D 0ACA FC5E 3F75  D6F6 3A0D 8AA0 60F4 1216