Re: zdalne uruchamianie programów gtk

31-12-07, Paweł Krzywicki <krzywicki.pawel@googlemail.com> napisał(a):
> witam serdecznie wszystkich
> i tak jak w temacie czy istnieje jakaś możliwość uruchamiania programów
> zdalnie ale uruchamianie programów Gtk/graficznych bez żadnych VNC czy innego
> ustrojstwa. Mam X'y na tym komputerze i chcę poprostu np wywołac vlc z
> uruchomioną kamerą, konsoli zdalnie i chcem żeby ta aplikacja uruchomiła się
> dla kogoś kto własnie jest przy komputerze i nie ma zielonego pojęcia gdzie
> szukac wspomnianego vlc

zasadniczo pobierznie :

na hoscie zdalnym musisz miec wyeksportowaną zmienną DISPLAY czyli
powiedzmy ze siedząc przy kompie o adresie 10.0.0.10 i postawionym
jednym serwerze X o numerze 0 , na hoscie zdalnym pocisniesz zaklecie
: export DISPLAY=10.0.0.10:0 ( albo  DISPLAY=:10.0.0.10:0 nigdy nie
pamietam)

ba hoscie lokalnym musisz miec Xy ktore
a) sluchają na tcp/ip
b) pozwalają podłączyć sie twojemu hostowi zdalnemu

ad a ) najprosciej wylaczyc domyslna opcje "nolisten tcp" w pliku
(bodajze) /etc/X11/xinitrc ? (za cholere nie pamietam)
ad b ) z konsoli pocisnąć "xhost + " albo ogolnie "man xhost"

pozdr.

--
Wojciech Ziniewicz
Unix SEX :{look;gawk;find;sed;talk;grep;touch;finger;find;fl