zdalne uruchamianie programów gtk

witam serdecznie wszystkich
i tak jak w temacie czy istnieje jakaś możliwość uruchamiania programów
zdalnie ale uruchamianie programów Gtk/graficznych bez żadnych VNC czy innego
ustrojstwa. Mam X'y na tym komputerze i chcę poprostu np wywołac vlc z
uruchomioną kamerą, konsoli zdalnie i chcem żeby ta aplikacja uruchomiła się
dla kogoś kto własnie jest przy komputerze i nie ma zielonego pojęcia gdzie
szukac wspomnianego vlc
--
Regards Pawel Krzywicki
Debian GNU/Linux User: Pawel"at"Wartan"dot"org