Re: Podstawy PostgreSQL 8

On Tue, Dec 18, 2007 at 10:33:09PM +0100, Adam Byrtek wrote:

>Całkiem możliwe, że niniejszym wywołam okropny flamewar, ale właśnie
>dlatego sądzę, że model uprawnień w MySQL jest o wiele bardziej
>przejrzysty i logiczny.

Model uprawnień w MySQL jest być może nieco bardziej czytelny niż
w PostgreSQL (zwłaszcza dla zaczynających "przygodę" z RDBMS), ale nie
to najbardziej w PostgreSQL doskwiera. Uprawnienia raz załapiesz
i jesteś w domu.

Zdecydowanie bardziej upierdliwe jest choćby ustawianie języka
porównań (collation) per cluster i konieczność backup->initdb->restore
przy zmianie tego ustawienia, co znacząco utrudnia użycie PostgreSQL
dla baz wielojęzycznych.

--
Jacek Politowski