Re: Podstawy PostgreSQL 8

1. Root bazy (owner)

W MySQL rootem jest login root (siedzi w bazie MySQL), jak jest w
PostgreSQL, kto jest rootem?
postgres
2. Logowanie

MySQL:
mysql -u root -p

PostgreSQL:
Do tej pory robiłem tak, że "su" na użytkownika systemowego postgres i
wtedy "psql", bo jak robiłem tak:
psql nazwa_bazy
# psql -U postgres -W
Password for user postgres:
psql: FATAL:  Ident authentication failed for user "postgres"

pomimo dobrego hasła, o co chodzi?
pomimo że lokujesz się lokalnie musisz być dodany do pg_hba.conf
3.Prawa

MySQL:
grant all on db_name.* to admin_bazy identified by 'haselo';

i już mam roota bazy, co w większości przypadków mi wystarcza, przy
czym automatycznie tworzony jest użytkownik z takim hasłem, jak można
uzyskać to samo pod PostgreSQL, czyli stworzyć bazę i stworzyć roota
dla tej bazy?
zobacz jak wyżej, najpierw trzeba dodać uprawnienia w pg_hba.conf a jeszcze wcześniej stworzyć użytkownika poprzez "createuser"

Pawel