Re: Instalator Etch R1 vs IBM System x3550

Krzysztof Jastrzębski <jotkajot@interia.pl> napisał(a):

> Witam.
>
> Stawiał ktoś z Was Etch'a na tej maszynie:
> http://www-03.ibm.com/systems/x/rack/x3550/specs.html
Instalowałem deba m. in. na x346 - nie było specjalnych problemów poza
oczywiśćie IBM ServeRAID, który okazał się niczym innym jak adaptecowskim
U320 HostRAID. Po wyłączeniu w biosie ServeRAID, utworzyłem macierz md i po
krzyku - przynajmniej chodzi stabilnie i bezproblemowo daje się zarządzać.
No i oczywiście nie muszę trząść gaciami przy każdej aktualizacji, czy też
rekompilacji kernela, że coś się wysypie z modułami a320raid, czy jak tam
one się zwą. Ponieważ w tym serwerze wszystkie (aż dwa ;) dyski pracują w
macierzy RAID1 (serwer bazy danych i niczego więcej), to takie rozwiązanie
jest w zupełności wystarczające, a wydajność nie pozostawia wiele do
życzenia, a na żadne zmiany się nie zanosi. Zresztą, jakbym nie wiedział
dlaczego :P, jestem zagorzałym wrogiem wszelkich patentów typu
host-based-RAID i wolę już budować całkowicie softwarową macierz md, jeśli
nie mam szans na prawdziwy sprzętowy kontroler RAID.

> Będę miał w nią włożone 2x300GB 10k SAS (producenta na razie nie znam).
> Nie udało mi się też ustalić co to za kontroler w tej maszynie siedzi.

Znając IBMa, stawiam na Adapteca :)
http://www.adaptec.com/en-US/products/sas_tech/entry/  -oczywiście
przylutowany do płyty głównej i nazwany IBM ServeRAID ;)
A po włożeniu w gniazdko modułu pn IBM ServeRAID ileś tam (czyli tak
naprawdę kontrolera zero-channel RAID, lub też jego brakującego kawałka)
dostajemy prawdziwy kontroler RAID. Sugeruje to wyraźnie specyfikacja
serwera:
RAID support   	 	 Integrated RAID-0, -1, -10, optional RAID-5, -6

A teraz praca domowa: www.ibm.com i poczytać o:
Storage adapter *
Note: Select the IBM ServRAID 8k-l SAS Controller to be able to configure
RAID 0, RAID 1 and RAID 10.
Note: Select the IBM ServRAID 8k SAS Controller to be able to configure
RAID 0, RAID 1, RAID 5, RAID 6 and RAID 10.
	(1671) IBM ServeRAID 8k-l SAS Controller
	(1670) IBM ServeRAID-8k SAS Controller [add $260.00]
(a wygrzebałem to w konfiguratorze tego serwerka)

Artur Jankowski
ITservice