Cisco<-- VPN--> Debian

Witajcie,

Mam takie zagadnienie do ugryzienia i a ponieważ konieczną wiedzę posiadam tylko częściowo to chciałem dopytać Was i poprosić o pomoc :)

Obecnie u jednego klienta (2 lokalizacje zdalne - łacza Frame-Relay 1MB i jedna centralna łącze FR 2MB) w centrali mam routerek/firewall na debianie, za nim w sieci lokalnej jakiś serwer bazodnowy + serwer terminali i reszta sieci lokalnej.

Na routerze mam pomapowane porty i usługi z serwera terminali są wystawione dla tych dwóch oddziałów zdalnych na zewnątrz.

Ponieważ planujemy wdrożyć AD - (każda z lokalizacji miała by swój osobny serwer AD i replikowały by sobie kontrolerki dane między sobą) konieczne pojawiło się spięcie lokacji VPN-ami.

W lokacjach zdalnych siedzą CISKACZE serii 2600 a w centrali chciałbym pozostać przy debianie (jedno cisco mam awaryjni ale nie ...ten teges z nim ...nie kumam, nie miałem okazji zakumać ale mam kogoś kto mi z CISCO pomoże ...a poza tym debian lubię:)

I teraz do meritum :) - (sorki za przydługi wstęp ale może pojawią się jakieś inne sugestie) czy ktoś może tworzył VPN-a w takiej konfiguracji.
Tzn spięte CISCO z debianem VPN-em ??

Ja osobiście stawiałem VPN-y ale na openvpn-ie dla pracowników którzy muszą łączyć się z zewnątrz.

Dzięki za pomocne sugestie
Maciej