Re: 965PM/Santa Rosa...

Jaroslaw Bylina wrote:
> Witajcie,
>
> Mam pytanie, czy ktoś z Was próbował instalować Debiana na notebooku
> (laptopie) z układami 965PM Santa Rosa, procesor Intel Mobile Core 2 Duo
> T7500 800 FSB Santa Rosa -- reszta nie jest raczej istotna...
>
> Chodzi mi o ty, czy Debian (lenny) z aktualnym jądrem należycie to wszystko
> obsłuży i wykorzysta możliwości sprzętu?

Mam ThinkPada T61p na 965PM z T7500 właśnie. Ogólnie laptop działa
całkiem przyzwoicie. Problemy i owszem, były (a niektóre wciąż są), ale
część z nich ma niewiele wspólnego z chipsetem. Z tych mogących być
powiązanymi - były problemy z dźwiękiem - coś jest nie tak z regulacją
głośności, poprawki już są, ale (chyba) jeszcze nie w paczkach Debiana,
więc trzeba było skompilować ALSA'ę ze źródeł. Pojawia się jakiś błąd
sterownika przerwań, prawdopodobnie powodujący bardzo powolne wykrywanie
urządzeń we 2 z 3 portów USB (zgłaszają się czasem dopiero po kilku
minutach, później działają poprawnie). Co dziwne, trzeci z portów nie
sprawia takich problemów. I ostatnie to wireless - w Debianie nie ma
jeszcze sterowników dla Intela 4965AGN (Ubuntu chyba ma już pakiet
iwlwifi), więc albo trzeba kompilować samemu, albo korzystać w
ndiswrappera. W przypadku tego drugiego rozwiązania u mnie występowało
dziwne zjawisko -  po kilku minutach łączność ginęła i trzeba było
zrobić "ifdown wlan0; ifup wlan0;". Na szczęście tylko raz - po tym
zabiegu sieć chodziła już bezproblemowo. Ale ten chipset wifi, chociaż
(chyba) jest częścią platformy Santa Rosa, to chyba niekoniecznie będzie
w wybranym przez Ciebie laptopie. A - i jeszcze, hibernate ponoć u mnie
działa, ale nie zmusiłem go jeszcze do pracy (problem z grafą nVidii).
W sumie z tych problemów które opisałem, wszystkie mogą być związane z
tylko z moim modelem notebooka i nie występować w innych. Zatem
skupiłbym się raczej na sprawdzeniu, czy reszta naprawdę nie jest taka
istotna ;).

pozdrawiam,
  Robert Tasarz