Re: Dodawanieskryptów startowych?

On 10/23/07, Marcin Owsiany <porridge@debian.org> wrote:
> A dokładniej to chyba przed podniesieniem każdego z interfejsów? Więc
> trzeba uważać, żeby sobie firewalla nie konfigurować 3 razy na przykład.

Nawiasem mówiąc wspomniane skrypty dostają nazwę interfejsu i inne
informacje przez środowisko, czy argumenty linii poleceń, już nie
pamiętam, można to wykorzystać. Zresztą wydaje mi się, że skrypt
konfigurujący firewall powinien na starcie czyścić wcześniejsze
regułki, żeby nie robić zamieszania, choć oczywiście robienie tego
kilka razy nie ma sensu.

> Ja zazwyczaj stosuję rozwiązanie dość nieeleganckie, ale łatwe:
> w /etc/init.d/network, przed wywołaniem ifup -a wstawiam jedną linijkę:
> sh /etc/network/firewall

Można też pomyśleć o "pre-up" i "post-down" w /etc/network/interfaces
dla odpowiedniego interfejsu, wygodniej.

Pozdrawiam,
Adam

--
Adam Byrtek