Re: core 2 duo

On Thu, Oct 11, 2007 at 08:08:52PM +0200, Mateusz (haras.pl) Harasymczuk wrote:
> nazwa architektury dla core 2 duo to x86_64 lecz na stronie debiana
> nigdzie nie widze
> smp...

Standardowe jądra dla 686 i w górę zawierają obsługę SMP. Jest to
napisane w opisie pakietu.

Z tego co mi wiadomo, można używać architektury Debiana "amd64" na tych
procesorach. Można też używać i386. Można też używać i386 jedynie z
jądrem amd64, choć nie jest to polecane, bo niektóre komponenty systemu,
typu iptables czy pewne sterowniki do kart graficznych tego nie łykają.

Ja na swoim komputerze zdecydowałem się na i386, bo potrzebowałem szybko
działającego systemu bez problemów z javą, flashem i innymi cudami, z
którymi jeszcze niedano pamiętam były problemy.

Dobrze byłoby, gdyby ktoś z chęcią i wolnym czasem porównał na przykład
różnicę w prędkości kompilacji czegoś dużego na tym samym sprzęcie w
architekturze i386 i amd64. Wtedy może okazałoby się, czy różnica w
wydajności jest warta użerania się z tymi wszystkimi "programistami"
którzy nadal sądzą że zawsze sizeof(int) == sizeof(void *)

pozdrawiam,
--
Marcin Owsiany <porridge@debian.org>             http://marcin.owsiany.pl/
GnuPG: 1024D/60F41216  FE67 DA2D 0ACA FC5E 3F75  D6F6 3A0D 8AA0 60F4 1216