Re: skrypt seryjnego zakładania userów

Bohdan Sydor <bohdan-devnull@harazd.net> writes:

Cześć,

Ogólnie mówiąc podoba mi się ten skrypt, ale mam kilka uwag :)

> Ale mimo wszystko latwiej chyba jest uzyc newusers w polaczeniu np. z
> pwgen. Jesli mamy liste osob w postaci:
>
> Imie Nazwisko
> Imie2 Nazwisko2
>
> to zalozenie kont z wygenerowanymi haslami moze wygladac tak:
>
> cat lista.txt |  while read -a linia

cat lista.txt |while read imie nazwisko

Osobiście wolę każdą "kolumnę" ze standardowego wejścia umieszczać
w osobnej zmiennej. Kod jest wtedy bardziej zrozumiały i trudniej
o pomyłkę przy odwoływaniu się do zmiennych.

> do
>         passwd=`pwgen -cB 5 1`
>         lower_i=`echo ${linia[0]}| tr 'A-Z' 'a-z'`
>         lower_n=`echo ${linia[1]}| tr 'A-Z' 'a-z'`

Przy generowaniu loginu użytkowników warto też zamieniać pliterki,
np. 'ą' na 'a', w ich imionach i nazwiskach.

>         inicjal_i=`echo -n $lower_i |cut -c 1`
>         login=${inicjal_i}${lower_n}

oraz sprawdzać, czy nie istnieje już użytkownik o takim samym
loginie.

Pozdrawiam,

P.