'automatic printer configuration'

    Kłaniam się.
Mam kłopoty z instalacją 4.0r0 (etch). Instalacja na 15 identycznych
stacjach w/g identycznej procedury: start z krążka, akceptacja proponowanego
serwera lustrzanego ftp.pl.debian.org, wybór identycznych elementów
(środowisko graficzne, serwer www, serwer plików, baza danych SQL, system
podstawowy).
Na sześciu spośród piętnastu, pod koniec instalacji (tuż przed instalacją
GRUBa, po sygnale "sprzątanie..") pojawia się ostrzeżenie:

Debian automatic printer configuration!
Ten etap instalacji nie powiódł się. Możesz spróbować uruchomić go ponownie
lub pominąć i wybrać coś innego.
Etap który nie powiódł się: Wybierz i zainstaluj oprogramowanie.

Zrobiłem dwie próby:
a/ przeszedłem dalej do końca instalując GRUBa. Wszystko startuje, ale przy
doinstalowywaniu 'mc' aptitude usuwa pewną ilość zainstalowanych pakietów
(różną na różnych stacjach) - czego nie ma gdy instalacja jest poprawna.
Wydaje mi się, że świadczy to o błędzie instalacji (w/g aptitude różne
rzeczy są zbędne).
b/ na jednej stacji ponowiłem instalację oprogramowania wybierając te same
elementy. Zakończył bez błędu, ale zgubił ustawione hasło root'a, założonego
użytkownika itp. (nie cofałem się do wcześniejszych etapów)

Oczywiście mogę sobie poradzić z hasłami, kopiować partycje ze stacji na
stację, ale rzecz nie w tym, aby bawić się w chowanego z instalatorem.

Przetestowałem pamięci (MemTest) - nic.

Kłopoty pojawiły się, gdy uruchomiłem jednoczesną (5-6 szt) instalację,
oczywiście z różnych krążków, ale może to jest przypadek (wcześniej podczas
dwóch pojedynczych instalacji było OK).

Czy ktoś ma jakieś pomysły odnośnie powodów tych kłopotów i co z sensem
zrobić?

Z podziękowaniem,
L. Pańkowski