skrypt seryjnego zakładania userów

Czy ktoś wie gdzie znaleźć skrypt seryjnego zakładania userów w shell-u??
Problem zaczyna się na poziomie hasła....
chcę je generować ale niestety nie mam jak podać hasła dla instrukcji w
shellu. passwd ani adduser nie ma takiej opcji jak podanie hasła w linii
komend, a nie uśmiecha mi się ręcznie wpisywać tylu użytkowników.....

CESARZOWA. Klątwa złotego kwiatu. Gong Li w filmie twórców
"Hero" i "Domu latajacych sztyletów". Najdroższa i największa
produkcja chińska wszech czasów! Już na DVD!
http://klik.wp.pl/?adr=http%3A%2F%2Fcorto.www.wp.pl%2Fas%2Fcesarzowa.html&sid=42