Re: jakie jadro wybrac dla procesora amd64

09-10-07, Marcin Bieniaszewski <studiowena@gmail.com> napisał(a):
> Czesc,
>
> Podpowiedzcie jakie jadro z paczek Debiana stable najlepiej wybrac dla
> obslugi procesora amd 64 - nie mam systemu 64-bitowego.
>
> aktualnie mam jadro:
>
> kernel-image-2.6.8-3-k7
>
> poniewaz mialem procesor amd barton
>
> teraz po zmienie sprzetu mam dziwne sprawy odnosnie dzialania serwera
> i nie wiem czy wystarczy jak zmienie jadro obslugujace amd 64 -
> procesor jest znacznie bardziej obciazony - load average 2 x wieksze
> niz przy amd bartonie

poczytaj jak ma się loadavg do obciążenia procesora. Czasem loadavg 25
jest przy procku obciążonym 1% sys albo nawet 5% nice .

> nie moge wlaczyc udma na dysku ata

kilka opcji:
1. brak pełenej obsługi dysków w jądrze
2. problemy z hardware'em

no i stąd wlasnie sie bierze twoj wysoki loadavg

> no i pytanie ktore jadro z paczek jest z obsluga procka amd 64 a ktore
> w calosci obsluguje system 64bitowy ?
>
> kernel-image-2.6-amd64-k8 - Linux kernel image for version 2.6 on
> AMD64 systems - transition package
>
> to wyglada na obsluge calego systemu ale czy np.
>
> to:
> linux-image-2.6.18-5-amd64 - Linux 2.6.18 image on AMD64
>
> bedzie obslugiwalo system 32 bitowy z procesorem amd 64 bit ?

jelsi masz 32bitowy system to w ogole procesor 64bitowy _praktycznie_
nic ci nie da. przesiadz sie na 64bit.

--
Wojciech Ziniewicz
Unix SEX :{look;gawk;find;sed;talk;grep;touch;finger;find;fl