Problem po upgrade dystrybucji

Dobry wieczor.

Mam dosc powazny problem.
Lekkomyslnie zmienilem w pliku /etc/apt/sources.list wszystkie wpisy z etch na sid
i nastepnie wydalem polecenie

aptitude update.
potem
aptitude dist-upgrade (chcialem zeby wszystkie pakiety byly dla wersji testowej)

Podczas wykonywania tej komendy zabraklo mi miejsca na dysku (mialem okolo 1GB wolnego miejsca) i
komputer przestal reagowac na moje polecenia.
Musialem go zresetowac i po wlaczeniu gnome sie nie uruchamia bo jeden z jego pakietow jest uszkodzony (gnome-themes-extras).

Moge uruchomic linuxa ,ale bez srodowiska graficznego.

Chcialbym sie zapytac czy ktos z Was jest mi w stanie napisac jak posprzatac ten bajzel i najlepiej zrobic to tak
zebym mial tylko pakiety w wersji stabilnej zainstalowane (etch).
Jak rozumiem trzeba zmienic nazwy serwerow w pliku sources.list na etch. Ale jak odnistalowac tego uszkodzonego gnome? Bo teraz (po zmianie w pliku sources.list z sid na etch)

Pozdrawiam,
Lukasz