Re: Zapis ustawień screen'a

On Monday 24 September 2007 17:13, Wojciech Ziniewicz wrote:

> tak jeszcze w kwestii małego OT - jest jakis sensowny sposób zeby
> odpalać screena za kazdym razem kiedy ktośsie loguje ? (chodzi mi o
> jakiś wpis do bashrc)
> chodzi o zrywane czesto (neostrada) itd sesje ssh.
> pamietam jeszcze ,ze był jakiś pakiet do wznawiania sesji ssh...

Aby zmusić odpalanie screena przy logowaniu należy do /etc/ssh/sshd_config
dodać, najlepiej chyba na końcu, dyrektywę, np.

Match User grzegorz
	ForceCommand screen -d -RR

Za każdym razem, przy logowaniu będzie podłączał się do pierwszej sesji w
kolejności albo tworzył nową sesję screena jeśli takowej nie będzie.
Odłączenie się od screena zamknie sesję ssh.

Niestety w sshd w etchu nie przyjmuje tej dyrektywy.

Bez zabawy na serwerze, po stronie użytkownika wystarczy:

ssh -t root@top2.pl screen -d -RR

Oczywyście odpowiedni wpis w ~/.ssh/ssh_config skróci polecenie.

Pozdrawiam.
--
Grzegorz Szymański | mailto:czadmang@poczta.fm | pgp:0x14A27314
jabber ID: czadmang@jabbser.pl