Re: OpenVZ / Linux-Vserver

05-09-07, Marcin Kasperski <Marcin.Kasperski@softax.com.pl> napisał(a):
> [...]

Vserver nie ma za wiele wspolnego z pozostałymi rozwiązaniami. To jest
lekko zmieniony chroot - prosze tego nie mylic z wirtualną maszyną. A
tak jak w chroocie - wydajnosc jest identyczna jak dla systemu
"gospodarza"

XEN jest imho jedynym rozsądnym , skalowalnym, ..(blabla), i
bezpiecznym rozwiązaniem . Nie jest jakiś superłatwy w obsłudze ale
imho daje najwieksze mozliwosci i jest darmowy.
JEsli chodzi o wydajnosc- najlepiej oczywiscie sprawuje sie pod PAE na
prockach ktore to obslugują, ale dają one przede wszystkim możliwosc
wiekszej ilosci wydajnych maszyn a nie jako takiej wydajnosci dla 2,3
maszyn.

Ze wszystkich testów jakie czytałem dla dowolnego linuxa , wydajnosc
maszyn wirtualnych jest minimalnie (pomijalnie) mniejsza .

Z openvz nie miałęm do czynienia ale z tego co sie orientuje to
najpopularniejsze rozwiązania to XEN (głownie do typowej
wirtualizacji) i vserver (do chrootowania userow, niektorych usług)

[...]
> Co byście polecili do zastosowania typu 'wydzielenie małej maszynki
> na usługi sieciowe z większego domowego komputerka' (tj. chcę zrobić
> jedną wirtualną maszynkę chodzącą w tle na większym kompie, nie chcę
> budować centrum hostingowego).

Fedore Core 7 - stawia sie tam wirtualke na xenie w 3 kliknięcia.

pozdr.
--
Wojciech Ziniewicz
Unix SEX :{look;gawk;find;sed;talk;grep;touch;finger;find;fl