Monitorowanie UPS consola

Witam,
Mam UPS-a firmy Mustek model 800 USB/RS-232 szukam oprogramowania do monitorowania w/w UPSa a dokładnie do raportowania na e-mail. Na dołączonym CD do UPSa był Winpower ale na linuxa jest tylko tzw. agent który przekazuje po sieci dane do windowsowego Winpowera tzw. monitora gdzie mogę skonfigurować powiadomienia na mail. Szukam programu który w tle na linuxie będzie monitorował UPSa i wysyłał e-maile np. o braku zasilania lub przeciążeniach.
Z góry dzięki za pomoc.

--
Z poważaniem,
Paweł Lalewicz