Re: "Przycinanie" odtwarzanych plików .mp3

Dnia 24-07-2007, wto o godzinie 18:59 +0100, Marcin Owsiany napisał(a):

> porridge@kufelek:~$ locate dmix
> /usr/share/alsa/pcm/dmix.conf
>
> I co dalej? :-)
>

> Dla porządku, jak próbuję puścić jakąś muzyczkę w XMMS z wybraną wtyczką
> ALSA i przy działającym esd, to dostaję okienko pod tytułem "Nie można
> otworzyć wyjścia dźwięku", a na wyjściu:

> Przy wtyczce OSS (mam załadowane też moduły emulacji OSS dla ALSY)
> komunikat jest podobny:

> --
> Marcin Owsiany <porridge@debian.org>             http://marcin.owsiany.pl/
> GnuPG: 1024D/60F41216  FE67 DA2D 0ACA FC5E 3F75  D6F6 3A0D 8AA0 60F4 1216

Wygląda na to, że dmix jest już skonfigurowany, tak jak powinien (od
paru wersji ALSA dzieje się to automatycznie), ale coś zamiast korzystać
z domyślnego urządzenia PCM (pcm.!default bodajże) korzysta bezpośrednio
ze sprzętu, blokując go (urządzenie hw:0,0 bodajże). Jest to niemalże na
pewno ESD, spróbuj pogrzebać przy jego parametrach, tak, żeby nie
zajmowało wyjścia dźwięku, tylko korzystało po ludzku z dmix, tak jak
wszystko inne.
Polecam oficjalną dokumentację alsy, albo bardziej przystępną, choć
bardziej chaotyczną ALSA Wiki
http://alsa.opensrc.org/index.php/Main_Page

--
Andrzej Mendel <amendel@wp.pl>