"Przycinanie" odtwarzanych plików .mp3

    Kłaniam się.
Zainstalowałem Debiana 4.0r0 na laptopie HP nx9010. Działa. Po włożeniu pen
drive zawierający między innymi pliki .mp3 rozpoznaje go i otwiera. Po
kliknięciu na plik .mp3 uruchamia się automatycznie Totem Movie Player i
rozpoczyna poprawne odtwarzanie. Problem w tym, że kończy odtwarzanie na
kilka sek. przed właściwym końcem utworu. Zachowanie jest identyczne dla
wszystkich .mp3, które próbowałem (~10 szt.). Te same utwory są poprawnie
odtwarzane pod MS Win, również na tym samym komputerze. Były kopiowane na
pen drive również pod MS Win.

Niby drobiazg, ale denerwujący.

Czy ktoś ma jakieś sugestie, co zrobić?
Może ktoś ma jakieś dobre doświadczenia z innymi programami odtwarzającymi?

Z góry dziękuję za wszystkie rady.
--
L. Pańkowski