Re: Ktore rozwiazanie do wirtualizacji serwerow wybrac?

> W naszym systemie na UW braliśmy pod uwagę tylko VServery i OpenVZ.
> W końcu zdecydowaliśmy się na OpenVZ, m.in. ze względu na lepszą
> separację sieci, brak problemów z lo i konieczności bindowania
> usług do konkretnych IP, możliwość uruchomienia osobnego firewalla
> dla każdego vzeta, itp.

Przetestowałem OpenVZ i musze powiedzieć - fajne ;-) Faktycznie, siec
jest w pełni wirtualna, więc loopback działa. Nie ma konieczności
przypisywania IP do VPSa. Możliwość ograniczenia zużycia procesora
% w czasie rzeczywistym (tj. w ramach głównego serwera wydajemy jedną
komendę i już cały VPS zużywa np. maksimum 10% procesora). Całość
wygląda na rozwiązanie bardziej dojrzałe od VSerwera. W dokumentacji
znalazłem nawet prosty opis migracji do OpenVZ. Do całości można znaleźć
na stronie producenta linki do repozytoriów dla Etcha, więc instalacja
nie jest skomplikowana.

--
Piotr 'QuakeR' Gasidło, BOFH @ pandora.barbara.eu.org
############## sending lusers to /dev/null since 1998