Re: Zmiana rozmiaru partycji EXT3FS

Mateusz (haras.pl) Harasymczuk napisał(a):
On 6/17/07, Krondar <krondar@gmail.com> wrote:
Witam,

Drobne pytanie do grupy :) Na komputerze posiadam zainstalowany system
Windows XP, oraz Linuksa. Jako że Windows mam 'z przydziału' (był razem
z komputerem) a na uzywam Linuksa, chciałbym zmienić układ partycji.
Mianowicie, zmniejszyć (lub nawet wyrzucić) partycję z Windows, oraz
rozszerzyć i przesunąć istniejącą już partycję Linuksową. I tu moje
pytanie - czy po takiej operacji przeprowadzonej np. Partition Magic,
moj system nie będzie miał problemu z podniesieniem się, oraz czy nie
narażę się na jakieś błędy systemu plików? W wypadku FAT32/NTFS
problemów nie ma, ale przyznaje że z EXT3 takich numerów nigdy nie
robiłem - więc wolę spytać, zanim coś pójdzie nie tak.
Pozdrawiam,

Bartek 'Krondar' Rogoś

Nie wiem w jakiej wersji masz Partition Magic ale ja robilem to
wielokrotnie i na roznych kommputerach na wersji 8.0 albo 8.5 i nigdy
niczego nie stracilem

ale pamietaj, na wszelki  wypadek zrob backup, a noz padnie ci prad i
bedzie klopot

Partition Magic mam w wersji 8.5 (czy też 8.05) - ogólnie już Symantec'a a nie PowerQuest :) Padu prądu się nie obawiam - bo tak się składa że to laptop :) Ale każdy wie że backup nigdy nie zaszkodzi :)
Także dziś przerabiam partycje - dzięki za pomoc i rozwianie obaw :)

Pozdrawiam,
K.

--
krondar@data.pl = krondar@gmail.com