Re: Serwer - Debian Etch

---- Wiadomość Oryginalna ----
Od: Adam <stoper@zjz.pl>
Do: debian-user-polish <debian-user-polish@lists.debian.org>
Data: 14 czerwca 2007 9:58
Temat: Serwer - Debian Etch

> Witam,
> Przymierzam się do zakupu serwera, na którym będzie zainstalowany
> Debian Etch. Serwer będzie pełnił rolę routera,firewalla,serwer
> www-ssl, ftp, poczta-ssl, dns, samba czyli wszystko w jednym.
> Wstępna konfiguracja: 2x procesor Intel Xeon , 2GB RAM, kontroler RAID 5
> (sprzętowy), min. 3x 70GB HDD, 4x karta sieciowa, obudowa Rack lub
> Tower. Max cena 20 000.
> Chodzi mi głównie o wydajność, stabilność oraz pełną kompatybilność z
> Debianem. Czy ktoś dokonywał ostatnio podobnego zakupu? Proszę o
> propozycję konkretnych modeli sugestie itp.
> [...]

Mogę zaproponować Intel SR-2400 (rack 2U) z 2 x Xeon 3.XX GHz, kontroler np. LSI-owski albo Intel-owski, może RAM-u daj ze 4 GB i dyski 15 kiloobrotów. Ten SR-2400 do 6 dysków zmieści ale SCSI, a ponieważ obsługuje też funkcję 'hot-spare' (czyli jak padnie dysk to pożycza sobie wolny zdrowy) to możesz i 1 dysk dorzucić. Wszystkie te elementy pracowały na Debian 3.1 i 4.0. W 20 kPLN się zmieścisz, możesz jakiś lepszy sprzęt dobrać. Jak masz szafę to rackowy.

Stabilność - raczej tak.
Wydajność - tego nie wiem bo trochę rzeczy tam chcesz wrzucić.

PS Zawsze możesz wcześniej zamówić zestaw i przetestować instalkę
Etch-a, czy wszystko wykryje dobrze (doświadczałem problemów z kontrolerem pod Sargem, nie widział go, a tym samym dysków).