Re[2]: Bardzo dziwny ruch w sieci

Hello jacek,

j> Witam!
j> Narazie spokój... Nawet arpwatch nie wywala zmian. Tak sie stało po
j> przybiciu macków. Niestety siec czasami zamula do granic możliwości.
j> Z dziwnych rzeczy zauważyłem jeszcze ze jeden z klientów odpytuje serwer
j> dhcp jakies 5 -10 razy na minute.... Czy to możliwe ze on jest sprawcą tych
j> śmieci??

mialem takiego, cos mial pomotane w konfigu (linux) i wpisany mial
adres statycznie, a dhcp co chwile pytal, wystarczylo zablokowac mu
adres aktualny a przypisac nowy i klient sam naprawil problem :)

jesli chodzi o smieci to tylko padajacy switch lub accesspoint
(mialem przypadek accesspointa, __chyba__ wap-4000, pomogl reset)

lub ktos sie bawi, jesli masz dobre logi, jakiegos squida, dhcp
arpwatch to mozesz sprobowac wydedukowac ktory pawian sie bawi,
zakladajac ze to faktycznie celowe dzialanie. najczesciej jak ktos sie
zaczyna bawic to np pojawia sie z danym wlasciwym macem jakis dziwny
ip, albo odwrotnie, zmienia sie mac jakiemus ip. u mnie 100% trafnosci
takiej dedukcji, smsik z zapytaniem 'w czym moge pomoc' i spokoj :)

--
Best regards,
 Marek                            mailto:mx0@wp.pl