Re: Kubuntu - ustawienia Konsole

Kamil Lebiecki pisze:
Dnia środa, 6 czerwca 2007, Albert Czarnecki napisał(a):
Daniel Adamski pisze:
On Tuesday 05 June 2007 10:38, Albert Czarnecki wrote:
Witam

Problem przedstawia sie nastepujaco. Odpalam konsole i przy pierwszym
uruchomieniu pokazuje mi zestaw przezroczysty z ciemnym tlem , jak
odpalam kolejna nowa powloke w konsole to mam juz zestaw biale na
czarnym tle. Zapisywalem ustawienia kombinowalem na rozne sposoby ale
caly czas kolejna nowa powloka w konsole jest z zestawem bialem na
czarnym.
Juz nie mam na to pomyslow czy ktos ma podobnie? Bylbym wdzieczny za
pomoc
A jak odpalasz tą inną powłokę? Może to jest inny rodzaj sesji, która
ma ustawiony inny schemat? U mnie w ustawieniach konsole, w zakładce
"Session" mam "Shell" który korzysta ze schematu domyślnego i "Linux
Console", które korzysta ze schematu "Linux Colors"
W sesjach mam własne zdefiniowane sesje która każda z nich ma ustawienia:

czcionka  - domyślna
Term = xterm-color
klawiatura - XTerm XFree (4.x.x)
Zestaw - przezroczysty ciemne tło

Takie same ustawienie ma powloka w sesji, ale dalej to samo czyli
odpalam konsole i jest zestaw przezroczysty ciemne tlo a później zestaw
biale na czarnym

Myslalem ze to moze wina kde bo mam na desktopie 3.5.7 ale sprawdzalem
na laptopie  tam jest świeżo postawiony kubuntu i ten sam efekt jest

Albert

Probowales zmienic na schemat ktory Cie interesuja i zapisac jako domyslne?

Probowałem, każdy zestaw zmieniam i zapisuje i np dam jasny papier to mam jak powinno byc , dam marmurkowy to jest ale jak daje przezroczysty to jest biale na czarnym:) to juz zrobilem nawet tak ze wybralem inny i dodalem poprostu tapete taka sama jak mam na pulpicie to znowu jest tak ze jak odpale konsole to mam fajne przezroczyste z ciemniejszym tlem a kolejna powloka mam juz jasne chodz powloka uzywa tego zestawouktory sie uruchamia defaultowo
no nie wiem archiwum X:)

Albert