Re: Kubuntu - ustawienia Konsole

Daniel Adamski pisze:
On Tuesday 05 June 2007 10:38, Albert Czarnecki wrote:
Witam

Problem przedstawia sie nastepujaco. Odpalam konsole i przy pierwszym
uruchomieniu pokazuje mi zestaw przezroczysty z ciemnym tlem , jak odpalam
kolejna nowa powloke w konsole to mam juz zestaw biale na czarnym tle.
Zapisywalem ustawienia kombinowalem na rozne sposoby ale caly czas kolejna
nowa powloka w konsole jest z zestawem bialem na czarnym.
Juz nie mam na to pomyslow czy ktos ma podobnie? Bylbym wdzieczny za pomoc

A jak odpalasz tą inną powłokę? Może to jest inny rodzaj sesji, która
ma ustawiony inny schemat? U mnie w ustawieniach konsole, w zakładce "Session"
mam "Shell" który korzysta ze schematu domyślnego i "Linux Console", które
korzysta ze schematu "Linux Colors"

W sesjach mam własne zdefiniowane sesje która każda z nich ma ustawienia:

czcionka  - domyślna
Term = xterm-color
klawiatura - XTerm XFree (4.x.x)
Zestaw - przezroczysty ciemne tło

Takie same ustawienie ma powloka w sesji, ale dalej to samo czyli odpalam konsole i jest zestaw przezroczysty ciemne tlo a później zestaw biale na czarnym

Myslalem ze to moze wina kde bo mam na desktopie 3.5.7 ale sprawdzalem na laptopie tam jest świeżo postawiony kubuntu i ten sam efekt jest

Albert