Re: Ktore rozwiazanie do wirtualizacji serwerow wybrac?

Dnia Thu, 31 May 2007 13:55:06 +0200
Marek <mx0@wp.pl> napisał(a):

> poza tym piekna rzecz i szkoda, ze dopiero niedawno sie tym
> zainteresowalem :-)
>
> nie wiem jeszcze natomiast co oferuje vserver..

osobiscie porównałbym Vserver do ladnie zarządzalnego chroota bo na tym on w zasadzie polega.
taki lekko zenhancowany chroot.
xen jednak stawia oddzielne systemy ktore sie normalnie bootuje. mam lekkie przeswiadczenie ze
działa on jednak minimalnie wolniej od vservera jesli komuś zalezy na predkosci . w vserverze
procesy maszyn wirtualnych mają taki sam dostęp do procesora/kernela jak maszyna je hostująca .
musze jeszcze dodać ze zarządzanie vserverem jest bardz bardzo proste .
nie polecam jednak vservera na aplikacje sieciowe - oczywiste problemy z loopbackiem i jak do tej pory
nie udało mi sie przypiąc vservera do oddzielnego interfejsu fizycznego ..

pozdrawiam

Wojciech Ziniewicz <wojtek@cebit.com.pl>