Re: Bardzo dziwny ruch w sieci

"jacek" <jacek102@o2.pl> napisał(a):

>  - pozbierać od userów adresy MAC i zrobić statyczne mapowanie zamiast
>    ARP (ale to pomoże tylko w jedną stronę - cwaniak nie podszyje się
>    efektywnie pod usera, ale pod serwer nadal będzie mógł)
>
> Wpisałem statycznie do serwerka wszystkie macki (ustawiłem poleceniem
> arp) i
> dalej jest to samo - cały ruch sie blokuje....
> Czy istnieje jakiś sposób na namierzenie tego ruchu? Oczywiscie oprócz
> wypinania kabelków bo troche daleko mam do tej szafy (inne miasto) i jak
> dojade to pewnie ruch sie skończy... A czy możliwe jest ze jakieś
> [...]

Jeśli tylko masz przyzwoity zarządzalny switch - przejżyj tablicę maców na
poszczególnych portach. W sytuacji idealnej - czyli, gdy nie łączysz
kaskadowo switchy - na każdym porcie masz jednego maca. Jeśli zauważysz, że
ten sam mac przewija się na kilku portach, a nie ma możliwości, by ktoś z
kompem latał od gniazdka do gniazdka - potraktuj switch resetem. Miałem
kiedyś takiego D-Linka, który zbierał sobie śmieci w tablicy maców - Kilka
dni, lub kilka tygodni po resecie, sieć zczynała zamulać, zdarzało się, że
przestawał na jakiś przełączać do niektórych portów, a czasami kończył
totalnym zwisem. Wymiana na inny egzemplarz (gwarancja) niewiele pomogła -
skończył na złomowisku i razem z nim sończyły się problemy z siecią.
Zakładając, że Twój switch nie jest kopnięty, port na którym będziesz miał
wiele maców, szczególnie tych, które wyrzuca arpwatch, prosto po kabelku
zaprowadzi Cię do dowcipnisia, który te śmieci generuje.

Artur Jankowski
ITservice