Re: polaczenie ssh

On Tue, 22 May 2007 16:10:30 +0200 Pawe³ wrote:

 P> Jeżeli rozumiem to serwerek ssh jest w sieci z DHCP a jeśli jest w
 P> sieci z przydziałem adresów to od przypadku do przypadku(będzie to
 P> rzadko ale sie może zdarzyć) będzie miał zmieniany adres IP.

 P> Jak taki problem rozwiązać ?

Jeżeli IP "serewerka" zmienia się i nie mamy na to wpływu, to dobrym
rozwiązaniem będzie openvpn, gdzie "serwerek" występuje w rolę clienta i
i tworzy sieć wirtualną z maszyną ze stałym IP.

Też można wykorzystać możliwość forwardingu portów w ssh (opcja -R).

Na "serwerku" uruchomia się demonek takiego rodzaju:

while true; do
        ssh -N -R2222:127.0.0.1:22 $HOST
done

gdzie $HOST -- to nasz host zewnątrz ze stałym IP, na którym wykonując
polecenie:

ssh -p 2222 127.0.0.0

łączymy się z "serwerkiem".

--