RE: Mail Server bez domeny - możliwe?

Co do konfiguracji to tak:
Postfix trzyma te same dane w PostgreSQL co w mySQL.
Wszystko jest tak samo jak w mySQL np.:
	virtual_mailbox_maps =
pgsql:/etc/postfix/pgsql_virtual_mailbox_maps.cf

poczym w pliku masz:

user = uzytkownik
password = haslo
hosts = localhost
dbname = postfix
table = mailbox
select_field = maildir
where_field = username

Jedyna rzecz jaką dodałem a znalazłem przez przypadek na jednej stronie WWW
to: loginmismatch.
Oto zastosowanie:
smtpd_sender_restrictions = permit_mynetworks, reject_non_fqdn_sender,
reject_unknown_sender_domain, reject_sender_login_mismatch
smtpd_sender_login_maps = pgsql:/etc/postfix/pgsql_loginmismatch.cf

sint1 postfix # cat pgsql_loginmismatch.cf user = uzytkownik password =
haslo hosts = localhost dbname = postfix table = alias select_field = goto
where_field = address

Co to daje?
Otóż oprócz tego, że standartowo mogą użytkownicy wysyłać e-mail'e tylko ze
swojego konta to jeszcze ze swoich alias'ow. Co za tym idzie nie mogą sobie
wysłać poczty z konta admin@domena.pl ponieważ nie są właścicielem tego
konta i nie jest to ich alias.

Co do Amavisd i Spamassassin'a to info o integracji z bazą danych to
znalazłem:
Amavisd - plik bodajże readme w źródłach.
Spamassassin - strona z dokumentacją.

Czym się kierowałem? Hmmm podstawą było to, że podczas stawiania na drugim
komputerze postfixa z Amavisd + Spamassassin'em nie chciała się tak pięknie
przerzucić baza z tym co się nauczył spamassassin. Dlatego wrzuciłem go do
bazy. Postfix wylądował w bazie po to by móc założyć konta e-mailowe bez
zakładania kont systemowych. Dalej to się przydało do integracji ftp'a z
PostgreSQL'em gdzie też oprócz login i hasło są ustawiane limity takie jak:
Ograniczenie prędkości ściągania i wysyłania.
Ratio na upload i download
Quota na ilość miejsca i wielkość plików.

Jeżeli będzie potrzebna pomoc z tym co opisałem to jak najbardziej służę i
wiedzą i pomocą

Pozdrawiam
chudy