RE: Mail Server bez domeny - możliwe?

Quoting Jarek Buczyński <jaro80@gmail.com>:

Konfiguracja jak kazda inna. Tylko w bazie virtual userów podajesz  cos w
stylu
j.nowak@student.uczelnia.pl       jannowak
j.szeroki@nauczyciele.uczelnia.pl  janszeroki

Postfix nie rozroznia specjalnie czegos takiego jak domena głowna
itd. Ma zbioór wirtualnych domen ktore obsluguje  i to wszystko.

Ogarnij jakiego tutoriala.

Dzięki właśnie o to mi chodziło :)

Piszesz jeszcze o wirtualnych userach to tez ciekawy temat, ja u siebie jak
do tej pory używam systemowych a to dlatego że kont jest malutko jeszcze :)

Zawsze mnie zastanawiało jak zsynchronizować te wszystkie hasła, bo
zazwyczaj to jest tak zrobione (wiedze na innych serwerach) że zmiana hasła
przykładowo przez ssh zmienna hasło do wszystkiego ftp, mail itd.
Najprawdopodobniej hasło najlepiej byłoby zmieniać przez WWW a nie ssh?
Tylko co wykorzystać?

Z tego co pamiętam i już mi kiedyś pisałeś systemowe konta to nie najlepsze
rozwiązanie, co byś polecił żeby teraz przejść z tych systemowych, dopóki
mama ich mało na wirtualne i żeby mi to wszystko dało się zintegrować jako
autoryzacja do ftp, mail i innych w przyszłości?

Witajcie!

Ja jakiś czas temu rozważając właśnie dostęp usera do systemu/możliwość podsłuchu hasła np ftp/pop postanowiłem przenieść konta do bazy danych i tak dla każdej usługi można mieć osobne hasło nie trzeba dawać kont systemowych i to lubie. Ja akurat używam MySQL (ale to nie ma znaczenia) z postfixem, pureftpd, courier-popem, courier-imap....
No i do zmiany hasła wystarczy forumlarz www.

Polecam pomyśleć i popracować zanim liczba użytkowników i usług urośnie :) migracja zawsze boli :)

pozdrawiam
Krzysiek