Re: Mail Server bez domeny - możliwe?

Dnia Fri, 18 May 2007 15:42:26 +0200
"Maciej Markowski" <maciej@wa.home.pl> napisał(a):

> Witam.
> Nie do końca się z tym zgodzę. Postfix bez większych oporów obsługuje takie
> coś jak domeny i subdomeny wystarczy tylko połączyć postfixa z bazą danych i
> śmiga jak szalone. Dla przykładu u mnie działa coś takiego:
> Postfix + PostgreSQL + Amavisd New(trzymający wszystko w bazie PostgreSQL) +
> SpamAssassin(trzymający wszystko w bazie PostgreSQL) + ClamaV + RoundCube
> Mail(trzymający wszystko w bazie PostgreSQL).

Mowie o bazie danych abstrachując od tego jaka ona jest. Wpis ktory ja mam :
virtual_alias_maps = hash:/etc/postfix/virtual

oznacza ze moja baza jest haszem i trzeba ją tworzyć za pomocą postmapa.
twoj wpis pewnie wyglada :
virtual_alias_maps = mysql:/etc/postfix/virtual

Faktycznie jednak uzywając bazy mysql można lepiej wyskalować wieksze rozwiązania (kilkaset domen) i jest to o wiele wygodniejsze od edytuwania albo chociazby parsowania jednego, dwóch plików

pozdr

--
Wojciech Ziniewicz
Unix SEX :{look;gawk;find;sed;talk;grep;touch;finger;find;fl