Re: Mail Server bez domeny - możliwe?

Dnia Wed, 16 May 2007 22:29:06 +0200
Jarek Buczyński <jaro80@gmail.com> napisał(a):

> Jak już przy tym jestem to jeszcze zastanawia mnie taka sprawa, przykładowo
> w apache bez DNS czyli tylko na IP nie możan zrobić subdomen czyli
> wirtualnych hostów.

nie mozna - vhosty działają dzieki requestom HTTP a te uzywają nazwy domenowej. no chyba ze uzyjesz IP address based virtual hostów i bedziesz definiować vhost dla kazdego adresu IP  , w lanie jest sens, w sieci - nie za bardzo kieduy masz 200,300 albo 1000 vhostów .

> A jak to wygląda w przypadku poczty, sytuacja będzie taka domena główna np.
> uczelnia.pl i subdomeny student.uczelnia.pl, nauczyciel.uczelnia.pl

przejrzyj tutorial jakiś.  wszystkie opcje z "virtual" w main.cf beda cie interesowac.
np. najwazniejsza jest wirtualna mapa userów czyli np : virtual_alias_maps = hash:/etc/postfix/virtual
wyglada to np tak :
root@alfa $ tail -1 /etc/postfix/virtual
weronika.kowalska@poczta.twojserwer.com.pl    weronika

> Najlepiej pewno byłoby rozdzielić studentów nauczycieli i pocztę w głównej.
> Jak to właśnie jest z pocztą dla domeny głównej i subdomen czy to znacznie
> utrudnia konfigurację (są jakieś specjalne mechanizmy do tego tak jak
> wirtualne hosty w Apacze?) Jak wyglądają sprawa w DNS z rekordami MX ?

jak powinien wygladac DNS latwo sprawdzić, bierzemy jakikolwiek losowy adres, np gryf.pl :

root@alfa $ host -a gryf.pl
<blablalbalba>
gryf.pl                 SOA     ns1.aidahosting.com root.s74.superhost.pl (
                        2007051400      ;serial (version)
                        86400   ;refresh period (1 day)
                        7200    ;retry interval (2 hours)
                        3600000 ;expire time (5 weeks, 6 days, 16 hours)
                        86400   ;default ttl (1 day)
                        )
</blalblabla>
gryf.pl                 A       212.162.20.174
gryf.pl                 MX      0 gryf.pl < informacja o tym ze mail exchangerem dla tej stronki ma byc host gryf.pl - rownie dobrze oczywoscie mogloby to być smtp.gmail.com i mejle zamiast do gryf.pl dochodziłyby do gmail.com (ktory oczywiscie by tego nie odebrał bo nie ma tego w ich postfixie pod parametrem "virtual_alias_domains =" )

to tyle,
mam nadzieję ze pomogłem, sam spędziłęm dużo czasu zeby te wszystkie MXy, spamassasiny, amavisy, dnsy, spfy i takie inne poskładać do kupy

pozdr
--
Wojciech Ziniewicz
Unix SEX :{look;gawk;find;sed;talk;grep;touch;finger;find;fl