RE: Mail Server bez domeny - możliwe?

>To na razie załóż postfixa, courier-pop, courier-imap , włącza tls i
>sasl i pobaw sie tylko lokalnie .

Czyli mówisz że jest to możliwe do zrobienia w LAN'ie, dzieki

>Jak dostaniesz kilka forwardów od swojego internetodawcy ( 25 smtp, 110
>pop, 143 imap itd)  to pobawisz sie na publicznym adresie z DynDnsem .

Będę miał publiczne IP czyli nie będzie potrzebne forwardowanie.

>Na tym etapie wysyłanie lokalne tak na prawde rozni sie niewiele od
>wysylania w swiat ;)

Pewno tak ale to lokalne chyba nie powinno spamu łapać :D

Jak już przy tym jestem to jeszcze zastanawia mnie taka sprawa, przykładowo
w apache bez DNS czyli tylko na IP nie możan zrobić subdomen czyli
wirtualnych hostów.

A jak to wygląda w przypadku poczty, sytuacja będzie taka domena główna np.
uczelnia.pl i subdomeny student.uczelnia.pl, nauczyciel.uczelnia.pl

Najlepiej pewno byłoby rozdzielić studentów nauczycieli i pocztę w głównej.
Jak to właśnie jest z pocztą dla domeny głównej i subdomen czy to znacznie
utrudnia konfigurację (są jakieś specjalne mechanizmy do tego tak jak
wirtualne hosty w Apacze?) Jak wyglądają sprawa w DNS z rekordami MX ?