spamassassin mbox odfiltrowanie spam

witam,
mam problem natury technicznej
mam skrzynke 992MB w formacie mbox i pewne zadanie, musze odfiltrowac
z niej spam, zostawic porzadane wiadomosci, a spamowe przeniesc do
skrzynki spam

posiadam spamassassina i probowalem juz (narazie testowo z mniejszymi mbox'ami)

formail -s spamc -c < /var/spool/mail/skrzynka

ale wywala dla kazdej wiadomosci 0/0 czyli error...
szukalem na necie, ale pelno opisow jak nauczyc sa-learn spamu lub hamu
ale ciezko mi bylo sie doszukac czegos co by ta wiedze programu wykorzystywalo,
a mam juz nauczony filtr bayes'a

--
Mateusz Harasymczuk
www.haras.pl