Re: debian etch + hp proliant ml110 G4

On Friday 27 of April 2007 21:52:08 Maciej Kóska wrote:
> [...]
(..)
> Plan na backup raid 1 na raid0 byl dlatego ze nie da sie (???)
> efektywnie i nie podnaszac bardzo kosztów (zakup streamera LTO) robic
> backupu duzej ilosci danych.
> Np majac powiedzmy na raidzie 1 (2 dyski po 320GB = 320 Gb :)) do backup
> 200GB danych (przed kompresja) wrzucał bym to sobie w skompresowanym
> tarballu na raid 0 (2 dyski po 320GB = 640 GB)) i uwzgledniajac
> wspolczynnik kompresji mialbym zawsze na tym raidzie backup z kilku
> dni..taki byl plan :) nie wiem czy najlepszy

W takim razie do backapu proponuje nie stosować raid0 chyba, że bardzo zależy
ci na prędkości backapu? Bo z tego co wiem jak jeden dysk "wypdanie" ci z
raid0 to tracisz wszystkie dane, więc lepiej po prostu zamontować osobno
każdy z dysków i powiedzi zapisywać backup`y na dyskach na zmianę. Jak ci
jeden wypadnie to najwyżej masz dane z przedostatniego backupu.

(...)
> A jak sie ma softwareowy raid np. 1(mirror) do faktycznego padu jednego
> z dysków  na których jest system i troche danych - czy ...nie wiem
> sprowadza sie to w biosie do zmiany urzadzenie bootujacego z jednego
> dysku na drugi i tyle ...doczynienia mialem tylk z hardwareowym
> raidem...i nie wiem jak to jest w przypadku softwareowego

Zmiana dysku bootującego i  ewentualana (fixme, nie pamiętam) zmiana w
grubie/lilo rootfs z mdX na sdXY.

Lub odpalenie jakiegość LiveCD po wymianie wadliwego dysku, catchup mirorów i
już odpalenie we właściwej konfiguracji.

pozdrawiam
Krzysiek