RAID sprzetowy czy programowy?

Witam!

Nie śmiecąc w jednym z powyższym wątków dotyczących raida, pozwole sobie na zapytanie w nowym.

Mam w posiadaniu dość historyczny IBM Netfinity 5000 z Etch'em na 4 dyskach SCSI 7,2k 9,1GB skonfigurowanych w sprzetowy RAID0 via kontoler ServeRaid-3L. Obecny wynik hdparm:

netfinity:/# hdparm -tT /dev/sda

/dev/sda:
 Timing cached reads:   288 MB in  2.01 seconds = 143.36 MB/sec
 Timing buffered disk reads:   50 MB in  3.12 seconds =  16.03 MB/sec

Czy spinając dyski w debianowo-programowy RAID0 na sprzęcie tego typu mam szanse osiagnąc wyższe timingi? Na maszynie NFS, FTP, Samba i jeszcze troche, wiec wydajność macierzy jak najbardziej pożadana. Ze względu na całodobową uzyteczność serwera jak i wysoki uptime szkoda mi kombinować, nie będąc pewnym rezultatu zabawy :]

Proszę o podpowiedź.
Pozdrawiam!