Re: Aktualizowac do etch, czy nie aktualizować?

===== Dnia: niedziela, 22 kwietnia 2007 01:50, Jarek Buczyński pisze:
> Witam,

> Dziękuję za odpowiedź, czyli to nie jest tak, że jak wychodzi kolejna
> stabilna wersja to huraaaa i wszyscy robią upgrady do nowego wydania żeby
> mieć aktualne wersje i tym samym chyba bezpieczniejszy system, pozbawiony
> starych bugów?

Debian w wersji 'oldstable' (obecnie sarge) jest pozbawiony starych bugów tak
samo jak i 'stable'-'etch' (a może i bardziej) -- bo przecież też ma (zwykle
przez jakiś rok) wsparcie na serwerze security... A jest już okrzepnięty...

> Czyli ogólnie nie uaktualniać, dopiero jak nie będzie wsparcia do sarge...
> (można to gdzieś sprawdzić, kiedy się skończy?)

Będzie ogłoszenie. Ale nie ma też konieczności czekać do ostatniej chwili.

> Marcin a jak Ty to robisz, bo pewno nie jednym serwerem adminujesz ;-)

Nie do mnie to pytanie było, ale odpowiem. :)

Ja zwykle się nie spieszę -- przynajmniej przez kilka miesięcy (także z tego
powodu, że na początku 'oldstable' jest siłą rzeczy stabilniejszy
niż 'stable', a na serwerach rzadko jest niezbędne oprogramowanie w
super-najnowszej wersji -- a jakby co, to są backporty). Kiedy nadchodzi
pora, że serwery są mniej obciążone (u mnie to zwykle wakacje), biorę się
powoli za upgrade -- a dokładniej: przeprowadzam instalację od początku (po
zrobieniu backupu staroci, albo jeszcze lepiej -- naciągam szefostwo na nowy
dysk/serwer i na nim instaluję system od zera :) ).

Na kilku serwerach (mniej ważnych) udało mi się zrobić bez kłopotu upgrade
(apt-get update && apt-get upgrade) od razu z potato do woody'ego i z
woody'ego do sarge'a, ale tym razem chyba się nie odważę -- za duże różnice
między sarge'em a etchem w ważnych dla mnie pakietach. Choć może jakiś
eksperyment zrobię... :)

[ciach]

pzdr,
jmb

PS. Ten cały mój wywód dotyczył oczywiście serwerów. Na biurkach mam od
wielu,wielu miesięcy etcha i pewnie niedługo zmienię na lenny'ego...

PPS. BTW: Lenny -- która to postać z 'Toy story', bo nie kojarzę?