Re: problem z neostradą

Cześć Maciej,

 > Witam,

> Czy ktoś ma może pomysł (przetestował praktycznie) gdzie można sprawdzać
> stan połączenia po podłączeniu się z neostradą za pośrednictwem ppp.
> Oraz na skrypt który okresowo sprawdzał by jego stan i ew. rozłączeniu
> łączył się na nowo.

> Rozwiązanie które mam to prosty router + firewall + bramka vpn + klient
> dyndns-a

> Chodzi mi wiadomo, o to, żeby do jakichś tam zasobów udostępnionych w
> sieci za routerem można się było dostać (po vpn-ie) zawsze pod tą samą
> [...]

 Jeśli  masz  modem  speedtouch  to  dodaj  sobie  linijeczki do pliku
 /etc/network/interfaces

iface pppoa inet ppp
        provider neo
       pre-up while ! grep 'Line up' '/proc/net/atm/speedtch:0' \
       &> /dev/null; do sleep 2; done
       post-up while ! ifconfig ppp0 &> /dev/null; do sleep 2; done

Przy  starcie  systemu  speedtouch  długo  się  synchronizuje,  tamte
polecenia 'pomagają' podnieść się poprawnie.

Utwórz sobie plik np. neo_up.sh w : /usr/local/bin z taką zawartością:

#!/bin/bash

function connect {
`/sbin/ifdown pppoa`
`/bin/sleep 5`
`/sbin/ifdown pppoa` //dla pewnosci
`/sbin/ifup pppoa`
`/bin/sleep 10`
`/usr/sbin/ddclient` //do aktualizacji ip
check
}

function check {
ppp=`/sbin/ifconfig |grep ppp |cut -b 4`
if [ "$ppp" = "0" ]; then
`/usr/sbin/ddclient`
        exit
else
        echo "Łączenie z neo..."
        connect
fi
}
check

 Dodaj sobei do cron'a aby sprawdzał połączenie co jakis czas:
 # crontab -e

 */10 * * * * /usr/local/bin/neo_up.sh

Żeby  dostać się do ruter po zmianie IP ja używam DynDNS'a. W debianie
jest program do aktualizacji ip(ddclient)

Pozdrawiam,
 Tomasz